Dlaczego warto biegać zimą?

217
wyświetleń
Dlaczego warto biegać zimą?

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści, jakich dostarcza dla zdrowia bieganie. Niestety, kiedy nadchodzi zima, a warunki pogodowe coraz mniej sprzyjają aktywnościom na świeżym powietrzu, wiele osób przerywa treningi na kilka miesięcy. Nie jest to dobre rozwiązanie, a prawda jest taka, że nie ma potrzeby tego robić. Warto kontynuować bieganie przez cały rok, a zimą ma ono wiele zalet dla naszego organizmu i zdrowia.

Bieganie – zalety tej formy aktywności

Jeśli chcesz lepiej się czuć, ładniej wyglądać i aktywnie spędzać wolny czas, idealnym zajęciem będzie uprawianie sportu. Aktywność fizyczna łączy przyjemne z pożytecznym, a ponadto istnieją takie rodzaje ćwiczeń, które nie wymagają od początkujących drogich inwestycji w specjalistyczny sprzęt czy też szczególnych umiejętności. Jedną z takich dyscyplin jest bieganie. Może je uprawiać niemal każdy, a jedyne, czego na początek potrzebujesz, to wygodnych i dobrze dobranych butów sportowych.

Bieganie poprawia samopoczucie, uwalnia endorfiny, a także pozwala zgubić zbędne kilogramy. Ten rodzaj aktywności sprawia też, że będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem przez długi czas. Kiedy biegamy, wspomagamy pracę naszego serca i układu krążenia, poprawiając wydolność organizmu oraz zmniejszając ryzyko przedwczesnej śmierci. Regularne treningi pomagają także dłużej zachować sprawność fizyczną, co z pewnością każdy z nas doceni w podeszłym wieku. Warto jednak pamiętać o nie przetrenowaniu się i zwolnieniu tempa, gdy dopadnie nas kontuzja.

Świadomość pozytywnego wpływu biegania na nasze zdrowie i samopoczucie ostatnimi laty bardzo się rozprzestrzeniła, jednak wciąż czasami trudno nam się zmotywować do wyjścia i pobiegania, kiedy za oknem jest ciemno i zimno. Pomimo że ten rodzaj sportu kojarzy nam się raczej z wiosenno-letnią pora, tak naprawdę biegać można z dobrym skutkiem przez cały rok.

Dla biegacza zima wcale nie taka zła!

Zimą wcale nie trzeba przerywać treningów, trzeba tylko zadbać o odpowiednie przygotowanie. Latem nie ma większego problemu z doborem ubrania, w chłodniejsze dni trzeba uważać, by nie zmarznąć i jednocześnie nie przegrzać się. Nie warto zakładać puchowych kurtek, wystarczy lekka wiatrówka, a najlepiej, kiedy zaopatrzymy się w bieliznę termiczną, gdyż najważniejsze w stroju biegacza jest oddychanie i odprowadzanie wilgoci oraz zakrycie wystających części ciała – czyli czapka na głowę, a na rękawiczki na ręce.

Aktywność na świeżym powietrzu w chłodne dni świetnie hartuje organizm, a więc mamy szanse na przeżycie sezonu grypowego bez infekcji. Co więcej, wyjście na zewnątrz i nawet krótkie przebywanie na dworze pozwala dostarczyć organizmowi witaminy D, której o tej porze roku tak bardzo nam brakuje. Poza tym, jeśli zaczęliśmy biegać jeszcze przed nadejściem zimowej aury, nie warto robić kilkumiesięcznej przerwy, podczas której częściowo utracimy przystosowanie mięśni do regularnych treningów. O wiele lepiej będzie, kiedy w nadejście wiosny wkroczymy w dobrej formie i nie będziemy musieli nadrabiać zaległości. Bieganie pozwala na zachowanie dobrego wyglądu i samopoczucia o każdej porze roku.

Obojętnie czy jesteś już doświadczonym biegaczem, czy dopiero przymierzasz się do rozpoczęcia ćwiczeń, zimą możesz cieszyć się zaletami tej formy aktywności tak samo intensywnie, jak o każdej innej porze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here