Czym jest kettlebell i gdzie można trenować w Poznaniu?

211
wyświetleń
Czym jest kettlebell i gdzie można trenować w Poznaniu?
Czym jest kettlebell i gdzie można trenować w Poznaniu?

Tradycyjne hantle coraz częściej wypierane są przez kettlebells. Te przypominające kulę armatnią z uchwytem zmuszają do pracy znacznie większą ilość mięśni niż hantle, przez co trening daje znakomite efekty. Dowiedz się, w czym tkwi sekret sukcesu ćwiczeń z wykorzystaniem kettlebell i gdzie możesz zapisać się na zajęcia w Poznaniu.

Kettlebell – alternatywa dla hantli

Czym właściwie jest kettlebell? To rodzaj ciężarka, którego przeznaczenie jest podobne do hantli, jednak występują między nimi znaczące różnice. Kettlebell ma lekko przesunięty względem hantli środek ciężkości, dzięki czemu podczas ćwiczeń z nim jesteśmy zmuszeni wykorzystywać mięśnie całego przedramienia. Podczas pracy z hantlami natomiast wykorzystywane są tylko konkretne rodzaje mięśni. Co więcej, kettlebell wymusza na nas utrzymywanie ciągłego balansu. Sprawia to, że angażujemy również inne partie ciała, w tym mięśnie głębokie oraz ćwiczymy koordynację i równowagę. Ketllebell może być wykorzystywany zarówno w ćwiczeniach statycznych, jak i dynamicznych. Trening z kettlebellami nie powoduje znacznego rozrostu mięśni, co szczególnie doceniają kobiety. Może za to pomóc sobie wyrzeźbić ładną sylwetkę i pozbyć się nadmiaru kilogramów.

Jak zacząć ćwiczenia z kettlebell?

Rozpoczynając dopiero swoją przygodę z treningiem siłowym, należy dobrać odpowiednie dla siebie obciążenie. Nie warto od razu rzucać się na głęboką wodę i brać się za największe ciężary, jakie zdołamy unieść. Na początku i tak najważniejsze będzie trenowanie techniki. Z czasem obciążenie będzie systematycznie zwiększane. Przed rozpoczęciem ćwiczeń nie możemy zapomnieć o rozgrzewce, a podczas treningu bardzo ważne jest pilnowanie ułożenia pleców. Powinny być proste, z łopatkami odciągniętymi do tyłu i wypchniętą klatką piersiową. Właściwe nawyki są bardzo istotne, ponieważ inaczej szybko można doprowadzić się do przeciążeń i kontuzji. Również przy oddychaniu powinno się zwracać uwagę na to, by wydychać powietrze przy podnoszeniu odważnika, a wdychać przy jego opuszczaniu.

Jak wyglądają zajęcia?

Kettlebell ćwiczyć można samemu lub z instruktorem, na zajęciach indywidualnych i grupowych. Na początek każdemu polecamy zajęcia z trenerem, który pomoże dobrać właściwe obciążenie oraz nauczy prawidłowych technik. Ćwiczenia z odważnikami podobne są do tych z hantlami, jednak nie należą do ćwiczeń typowo kulturystycznych. Praca z kettlebell polega raczej na treningu ogólnorozwojowym. Dzięki wskazówkom wykwalifikowanego i doświadczonego instruktora mamy okazję poznać zestaw ćwiczeń do wykonywania z odważnikami oraz nauczyć się prawidłowo oddychać i utrzymywać idealną równowagę. Ćwiczenia polecane początkującym to np. swing, czyli wymach odważnikiem oburącz przed siebie, podrzut lub podrzut z wyciskaniem oraz wymach podobny do swinga, ale wykonywany jedną ręką.

Gdzie trenować kettlebell w Poznaniu?

Jeśli chcesz spróbować treningu kettlebell, w Poznaniu czeka na Ciebie kilka dostosowanych do tego obiektów. Na zajęcia możesz zapisać się m.in. tutaj:

  • Reebok Crossfit, ul. Budziszyńska 19/27 – prowadzone są tu zajęcia metodą Hardstyle przez instruktora Strong First Level 1,
  • Klub Sportowy Pretorium, ul. Jackowskiego 22 – jest to jedno z największych i najlepiej wyposażonych centrum kettlowych w Polsce, a zajęcia prowadzone są przez doświadczonych instruktorów Strong First,
  • Bodywork, ul. Kajki 14 – odbywa się tu trening indywidualny, ale także grupowy. Obiekt oferuje pierwsze próbne zajęcia bezpłatnie,
  • Fabryka Formy, ul.  Franklina Roosevelta 22 – zajęcia trwają 55 minut i są prowadzone przez wykwalifikowanego instruktora. Kettlebell to jeden z rodzajów zajęć w ramach grupy treningu ogólnorozwojowego.

Trenując z odważnikami, zobaczysz, że poprawia Ci się ogólna kondycja, zwiększa wytrzymałość fizyczna i poprawia koordynacja ruchowa. Zapisz się na zajęcia i przekonaj się sam, dlaczego tak wiele osób pokochało tę formę aktywności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here